Thursday 8 April 2010

Penguguman!!

Teman-teman, saya akan menceritakan beberapa kisah tentang suku kaum minority di Sarawak. Antaranya ialah kaum Kayan, Kentah, Kenyah, Kedayan, Kelabit, Lunbawang, Murut dan beberapa lagi. Atas saranan rakan saya saudara Helmi dan bantuan rakan saya saudara Affendi, kisah suku kaum ini akan saya mulakan melalui beberapa siri seperti Sayang Sarawak saya. Oh ya, saya juga akan mendapat bantuan saudara Thaha untuk siri ke 3 Sayang Sarawak saya yang InsyaAllah akan saya terbitkan hujung minggu ini. Saya sendiri pun tidak sabar membaca kisah Sayang Sarawak yang akan ditulis oleh rakan saya yang berasal dari Kelantan ini. Rakan saya saudara Affendi yang akan membantu saya dalam membawa anda semua ke kawasan yang penuh keunikan juga mempunyai pengalaman yang cukup luas setelah beberapa bulan menjelajah ke beberapa kawasan pedalaman yang cukup unik dan penuh dengan seribu rahsia yang tidak mungkin kita dapat rasai jika tidak berada di sana. Saya berharap rakan-rakan akan teruja dengan beberapa kisah mengenai masyarakat Sarawak ini. InsyaAllah dan terima kasih semua…

No comments:

Post a Comment