Thursday 15 April 2010

Etnik Tatau

Ini merupakan keratan gambar yang digunting rakan saya Lein John ketika dia sedang duduk bersantai dilantai bilik saya. Keratan ini saya perolehi daripada akhbar bertarikh 13 April 2010 Berita Harian. Mungkin ada saudara yang ingin mengetahui misteri etnik Tatau ini boleh menekan link ini untuk bacaan lanjutan di akhbar Berita Harian secara 'online'. Menarik dan unik. Silakan, ini juga etnik minoriti di Sarawak!

Pasangan ini disandingkan di atas gong..

















Pasangan ini mungkin sedang menyajikan minuman teh umpamanya..














Ini pula pakaian tradisi etnik ini...








Artikel mengenai etnik ini amat menarik, jika saudara membuka link yang saya beri di atas, ada paparan video disertakan. Oh ya, kepada pembaca tentang artikel Salam Tradisi saya baru-baru ini, saya telah mengeluarkan artikel itu daripada blog ini, tetapi jika saudara ingin membacanya atau belum sempat meletakkan komen, beritahu saya ya, akan saya hantar salinannya kepada saudara menerusi emel, InsyaAllah..

3 comments:

  1. aih.... hebat..... hehehe..... knk delete artikel ya??? tandah jak.. heheh

    ReplyDelete
  2. usaha yang bagus...setiap etnik ada kebudayaan & keunikannya yang tersendiri. Proud to be Sarawakian. KAMIK ANAK SARAWAK.

    ReplyDelete
  3. terima kasih Abg Jemi N Lein John yg setia!!

    ReplyDelete